söndag 21 augusti 2011

Längtan

Alltså det här med väder och vind. Jag har i mitt tycke haft en alldeles förträfflig sommar, med mycket sol. Nu har jag jobbat en vecka, och på min första lediga lördag så öste regnet ner. Det känns som att hösten kommit redan (för ett par veckor sedan redan...) och augusti är inte ens slut. I min kropp väcks en längtan, en längtan efter sol och värme igen. Jag vill åka iväg till solen.
En annan längtan som väcks när hösten närmar sig är lusten att vara inne, fixa och rusta och dona här hemma. En längtan finns oxå att vara inne, läsa böcker, krypa ner under filten och tända ljus...

Tre helt skilda saker jag längtar efter. Å ena sidan uteliv, sol och värme å andra sidan inneliv, fix och trix och den tredje sidan höst och kyla och mys... :-)
Att hösten kommer är oundvikligt, så mysa kan jag göra. Mina andra önskningar kräver engagemang , pengar och tid från mig och maken. Vi ska planera vår höst, men inte just idag... idag ska vi mysa med familjen sista skälvande timmarna av ledighet för barnen innan hjulet börjar snurra.

Trevlig söndag! kram


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: